Κυριακή, 6 Μαρτίου 2011

Τι ειναι freemium

Το Διαδίκτυο φημίζεται για τις δωρεάν υπηρεσίες και προϊόντα. Στην πραγματικότητα ομως δεν ειναι "τα πάντα τσαμπα", αλλά συνήθως δινουν ένα δωρεάν "καροτάκι" προκειμένου να σας κάνουν να αγοράσετε άλλα προϊόντα. Αυτά τα επιχειρηματικά μοντέλα (business models) ονομάζονται freemium.

Η λέξη freemium ειναι συμπτυξη της λέξεων free (δωρεαν) και της λέξης premium, καθώς αφενός προσφέρει δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες ως μέσω προσέλκισης επιπλέον πελατών κι αφεταίρου προσφέρει και υπηρεσίες υψηλότερης ποιότητας επι πληρωμή προκειμένου να έχει έσοδα. Σαν τακτική έχει αποδειχθεί ιδιαιτέρως αποτελεσματική, παρότι η πλειονότητα αρκειται στην δωρεάν και περιορισμένη έκδοση.

Οπως έχει ορίσει ο Chris Anderson[1], τα freemium επιχειρηματικά μοντέλα μπορούν να χωριστουν σε διάφορες κατηγορίες σύμφωνα με τον τρόπο με τον οποίο διατίθεται το "δωρεάν καροτάκι". Πιο συγκεκριμένα έχει καταγράψει τις ακόλουθες κατηγορίες:

1. Feature limited
2. Time Limited
3. Capacity limited
4. Seat limited
5. Customer Class Limited

[1] Kincaid, Jason (2009-10-24). "Startup School: Wired Editor Chris Anderson On Freemium Business Models". Techcrunch.com. Retrieved 2010-03-15.

Gadget

Αυτό το περιεχόμενο δεν είναι ακόμα διαθέσιμο μέσω κρυπτογραφημένων συνδέσεων.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Mobile edition